titulny-obrazok

1. Blog nad zlato (alebo Za čo vás bude mať Google rád)

Načo mi je blog? O čom mám písať na mojom blogu? Ako má taký blog vyzerať? Toto je výber zo stále opakujúcich sa otázok našich klientov. Neexistuje jednoduchá odpoveď. Najbližšie riadky načrtnú základnú problematiku blogu, všeobecné a platné zásady . Problematike profesionálneho blogu sa budem venovať podrobne  v pravidelnom seriáli.

Blog by ste mali mať, pokiaľ chcete prezentovať vašu odbornosť, chcete mať na webe aktuálne informácie, staviate sa do pozície lídra trhu a máte snahu nastavovať trendy v oblasti, v ktorej podnikáte. A originálny obsah je základ dohľadateľnosti vášho webu aj na longtailové kľúčové slová. Blog obohacuje web o informácie, kvôli ktorým sa na váš web budú ľudia opakovane vracať. Tu musíte aktuálne reagovať na požiadavky trhu, trendy a predávať vašu značku v tom najlepšom svetle.

Obsah ako základ úspechu

Nájsť ten správny obsah, ktorým vytvoríme pútavý blog, nie je jednoduchá vec. Dôležité je, aby  v prvom rade súvisel s odborom, o ktorom je váš web, alebo eshop. Všeobecne platí, že články by mali byť jedinečné a originálne, zaujímavé a edukačné. Prezentujete nimi nie len vašu odbornosť a profesionalitu, ale hlavne vytvoríte jedinečný obsah, ktorý ľudia hľadajú.

Vhodné témy do blogu

Každé podnikanie dokáže produkovať množstvo zaujímavých a pritom aj odborných tém, ktoré môžete na blogu publikovať. Všetko to, na čo sa vás zákazníci pri biznise pýtajú, všetko, čo viete o vašom biznise povedať je vhodnou témou na blog. Píšte o vašich odborných skúsenostiach, o nových trendoch v odbore,  natočte videá, kde zrecenzujete nové výrobky, spravte galériu obrázkov s popismi k vašej novej referencii, pochváľte sa s úspešným biznisom v prípadovej štúdii. Dôležité je postupovať koncepčne a premyslene.

titulny-obrazok-final

Infografika o Blogu autor Markovič

Správna forma blogu

Vizuálna forma blogu je veľmi dôležitá. Hlavnú úlohu hrá výstižný nadpis a pútavý obrázok k článku. To rozhodne, či článok ľudí zaujme a otvoria si ho. Samotný text bez členenia a grafickej úpravy nebude mať dobrú čitateľnosť, preto tomu venujte svoju pozornosť. Blog sa dá doplniť galériami obrázkov, ktoré podrobne opíšte pre porozumenie obsahu. Silným trendom je videoblog.

Sociálne médiá a blog

Kto začína s novým blogom na svojej webovej stránke, alebo eshope,  mal by si spraviť stratégiu napojenia a zdieľania obsahu blogu na sociálne siete. Všeobecne platí, že obsah je najlepšie vytvoriť na webe a následne ho zdieľať . Kvalitný obsah blogu bez zdieľania na vhodných sociálnych médiách je premrhanou šancou.

SEO parametre kvalitného blogu

Veľa firiem robí základnú chybu v publikovaní článkov prebratých z iných webov. Duplicita je zlá a musíte sa jej vyhnúť. O štruktúre, ktorá je vhodná z pohľadu SEO sa dá písať veľmi veľa. Základom je mať dobre nazvané nadpisy ako sú H1, H2 a description každého článku.

Nebáť sa a publikovať

Internet je krásny v tom, že si úspešnosť vašej komunikácie viete presne zmerať. Každý článok možno presne sledovať napríklad v Analytics. Zistíte ako zaujal a podľa toho môžete smerovať obsah vášho blogu. Dôležité je si len nájsť čas, nebáť sa a pustiť sa do tvorenia jedinečného obsahu na váš blog.

Nabudúce budem písať podrobne námetoch a o témach na blog.

infografika-blog-final

Infografika o Blogu autor Markovič

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *